2011 január 19-én, negyed órás késéssel érkezett be a vonatom a Berlin-Hauptbahnhofba.
Az építészeti terveket a hamburgi Gerkan, Marg & Partners iroda készítette el.
1996 áprilisában kezdtek az alpozásnak. Tíz évvel később, 2006 májusában fejezték be ezt az épületet. A Wikipédia (teljesen szakszerűen) így írja le:
"A 321 m hosszú kelet-nyugat irányú üvegcsarnok fedi le a Stadtbahn vonalát, amit keresztez egy másik, 160 méter hosszú, 40 méter széles észak-dél irányú üvegtető. A keresztezést négy, egyenként 46 méter magas toronyépület szegélyezi, melyek közül kettő-kettő hídszerűen összekapcsolódik a főcsarnok üvegteteje felett."
A pályaudvart úgy kell elképzelni, mint egy nagyon szellős, legalább 5 szintes óriási bevásárlóközpontot. 70.000 négyzetméteres alapterületből 15.000 négyzetméteren vannak boltok, vendéglátó egységek, ahova szinte mellékesen naponta többszáz vonat fut be. A berlini nagyobb metrocsomópontokat is mind kibővítették egyre több bolttal.